Kundservice

Frågor och svar

Här har vi samlat våra vanligaste frågor och svar så att du som kund hos oss ska kunna få svar på dina frågor så fort som möjligt. Hittar du inte svaren på dina frågor är du välkommen att kontakta oss på telefon 0920-520056 eller via e-post info@svenskabrunnslock.se

Frågor gällande leverans

Hur lång är leveranstiden?

Normal Leveranstid på de flesta av våra produkter är 4-7 arbetsdagar . När vi fått in er beställning skickar vi en preliminär leveranstid via e-mail till er.

Hur lång är leveranstiden?

Normal Leveranstid på de flesta av våra produkter är 4-7 arbetsdagar . När vi fått in er beställning skickar vi en preliminär leveranstid via e-mail till er.

Hur lång är leveranstiden?

Normal Leveranstid på de flesta av våra produkter är 4-7 arbetsdagar . När vi fått in er beställning skickar vi en preliminär leveranstid via e-mail till er.

Hur går leveransen till?

Leveranssättet varierar beroende på produkt. Vilket sätt som din vara leveras på beror på om produkten kan skickas som paket, pall eller lång gods. Hemleverans sker normalt vardagar mellan 08-00-18.00 till närmsta port, grind eller garageuppfart. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon/SMS av transportföretaget dagarna innan leverans för mer information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget.

Mindre försändelser (t.ex lätta brunnslock, lock mm ) levereras till ditt lokala paketombud där du hämtar ut paketet när det passar dig. Du blir aviserad via sms eller brev när ditt paket finns för hämtning. 

Kan jag ändra leveransadress?

I kassan kan du välja ”annan leveransadress”. Där skriver du vilken adress du önskar att leverera din beställning till, alltså du kan välja att ha en fakturaadress och en leveransadress.

Min leverans var skadad vid ankomst, vad gör jag?

Skulle din produkt vara skadad vid ankomst gör du en reklamation via telefon 0920-520056 eller skicka ett e-post till kundservice@svenskabrunnslock.se 

Observera att en transportskada skall noteras på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot leveransen. Detta är mycket viktigt då du ej kan hävda en transportskada i efterhand. Skadan ska även dokumenteras med foto, även om skadan ej syns förrän du tagit av emballaget. Högst inom 14 dagar efter mottagen leverans.

Min leverans var skadad vid ankomst, vad gör jag?

Skulle din produkt vara skadad vid ankomst gör du en reklamation via telefon 0920-520056 eller skicka ett e-post till kundservice@svenskabrunnslock.se .

Observera att en transportskada skall noteras på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot leveransen. Detta är mycket viktigt då du ej kan hävda en transportskada i efterhand. Skadan ska även dokumenteras med foto, även om skadan ej syns förrän du tagit av emballaget. Högst inom 14 dagar efter mottagen leverans.

Min leverans var skadad vid ankomst, vad gör jag?

Skulle din produkt vara skadad vid ankomst gör du en reklamation via telefon 0920-520056 eller skicka ett e-post till kundservice@svenskabrunnslock.se

Observera att en transportskada skall noteras på fraktsedeln tillsammans med chauffören när du tar emot leveransen. Detta är mycket viktigt då du ej kan hävda en transportskada i efterhand. Skadan ska även dokumenteras med foto, även om skadan ej syns förrän du tagit av emballaget. Högst inom 14 dagar efter mottagen leverans.

Hur blir jag aviserad?

När ordern skickas från oss får du ett mail samt ett SMS med sändningsnummer och en länk som gör det möjligt för dig att spåra försändelsen. Speditören kommer sedan att avisera dig dagarna innan leveransen via telefon/sms, du får då förslag på dag och en tidsintervall för leverans.

Jag får ingen träff på mitt sändningsnummer, vad gör jag?

Sändningsnumret skickas till dig normalt samma dag som din leverans lämnar lagret. Observera att det kan ta upp till 1 dygn innan försändelsen går att spåra via transportbolaget.

Måste jag vara hemma när leveransen kommer?

Gäller leveransen hemleverans måste du eller någon annan i familjen måste ta emot leveransen för att kunna utesluta en eventuell fraktskada. Fraktbolagen får heller inte lämna varorna utan att någon är hemma och tar emot. Leveranserna sker på dagtid. Vid leverans krävs att du som mottagare kan legitimera dig själv. Om någon annan tar emot leveransen åt dig krävs att han/hon kan legitimera både sig själv och dig.

Kan ni ta bort ID-kontrollen vid leverans?

Nej, vi är väldigt noggranna med att Id-kontrollen skall utföras på våra leveranser, detta pga bedrägeririsk.

Levererar ni utomlands?

Vi levererar till Sverige, Finland och Åland. Leveranser till Norge, Danmark och övriga länder tillkommer leveranskostnader, för mer information kontakta vår kundservice. kundservice@svenskabrunnslock.se .

Frågor gällande returer

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Vid retur skicka e-post till kundservice@svenskabrunnslock.se. Uppge ordernummer namn och beskriv vilken produkt det rör sig om.

Hur lång är er returrätt?

Vi har 14 dagars retur-/ångerrätt. Detta innebär att du måste meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din leverans. För att returnera din vara ber vi dig att meddela oss detta via e-post till kundservice@svenskabrunnslock.se

Är det fri returkostnader hos er?

Nedan följer våra returkostnadspriser:

Paket som inte är skrymmande exempelvis: Lock och mindre brunnslock. 172 kr
Styckegods, som större skrymmande paket. 725 kr
Pall (vattenmätarbrunnar, gjutjärnsbetäckningar mm.) 1050 kr
Specialtransport. Vi återkommer med kostnadsförslag
Outlöst gods 195 kr + returfrakt

Om vi skickat fel vara till er står vi för returkostnaden.

Hur lång tid har jag på mig att skicka tillbaka min vara?

Från det att du mottagit dina fraktsedlar har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan. Om du ej använt dina fraktsedlar inom 14 dagar kommer vi att stänga ert returärende och returrätten hävs.

Frågor gällande din order

Hur kan jag veta status på min order?

Vi skickar alltid bekräftelsemail så fort din order kommit in i vårt system. Inom 1-3 arbetsdagar efter att du lagt din order kommer vi skicka dig en bekräftelse på när varan preliminärt beräknas bli levererad till din hemadress eller till ditt närmaste ombud. När varan lämnat lagret får du ett sms från oss med sändningsnummer på din order.

Hur avbokar jag min order?

För att avbeställa din order kan kontakta oss via e-post (kundservice@svenskabrunnslock.se) eller ringa in till oss på 0920-520056. Uppge er ordernummer. Om din order redan blivit skickad ser vi att du mottar leveransen och att du sedan kontaktar oss för en retur.

Var är min order?

Om du fått ett sändningsnummer på din beställning kan du spåra din order genom att gå in på respektive fraktbolag och spåra din sändning.

Vad kostar frakten?

Alla priser visar exklusive frakt. Vid beställning tillkommer fraktpriserna automatiskt i kassan. 

Exempelvis: 

Paket som kan hämtas hos ert  närmsta postombud: 172kr.

Paket som är skrymmande och som levereras automatiskt till er hemadress: 725 kr.

Leveranskostnader på varor som skickas på pall: 1050 kr.

Kan jag få hjälp vid min beställning?

Absolut, du kan alla vardagar mellan 8-17 ringa oss på 0920-520056 eller skicka e-post till till vår orderavdelning info@svenskabrunnslock.se för att få hjälp med din beställning.

Frågor gällande betalning / faktura

Vad har ni för betalningssätt?

Vi använder enbart faktura med en betalningstid på 15 dagar från det datum då att varorna skickats iväg.

Hur får jag min faktura?

Du kan välja vid beställning i kassan om du vill få fakturan skickad via E-post (utan extra kostnader) eller om du vill få fakturan skickad per post då tar vi ut en (administrativ kostnad på 45 kr).

Frågor gällande Svenska Marinvaror AB

Vilka öppettider har er kundtjänst?

Vi har öppet alla vardagar mellan 08:00 – 17:00

Kan jag se varan någonstans innan jag köper den?

Tyvärr har vi ingen butik utan ett stort eget lager där varorna skickas ifrån. 

Vad har jag för garantier?

Vi på Svenska Brunnslock AB  följer regler i konsumentköplagen respektive distanshandelslagen.

Har ni bytesrätt?

Nej, vi erbjuder 14-dagars retur-/ångerrätt när du handlar av oss. Om du önskar en annan produkt än den du beställt skapar vi en retur om det är inom returrätten och lägger en ny beställning till dig på rätt produkt.